Във връзка с епидемиологичнаа обстановка, работодателите имат задължение да допълнят оценката на риска по работните места с оценяване на нововъзникналия риск, в случая от разпространение на коронавируса (COVID-19), както и да разпишат мерки за минимизирането му. В оценката на риска и разписването на мерките следва да участва лекарят от службата по трудова медицина.
Оценката на риска идентифицира опасности и определя мерки, свързани с нов биологичен агент, причиняващ заболяване COVID-19 и се извършва на основание чл. 11, Ал. 1, т. 1 от Наредба 5/1999г. За реда, начина и периодичността на извършване на оценка на риска и наредба 4 от 14.10.2002г. За защита на работещите от рискове, свързани с експозиция на биологични агенти при работа (обн., ДВ, БР. 105/2002г.) във връзка с COVID-19.
Документи свързани с COVID-19
- Вътрешно фирмени документи.
- Информиране на работещите за риска и прилаганите мерки за защита в предприятието, включително чрез провеждане на извънреден инструктаж.
- Заповед на управителя за създаване организация на работата, която да минимизира риска от заразяване на персонала с коронавирус, във връзка с изпълнение на Заповед РД-01-124/13.03.2020г. на Министъра на МЗ и указания на ИА ГИТ от 13.03.2020г.
- Заповед на управителя за необходими дейности (мерки и мероприятия), които трябва да спазва персонала.
- Заповед на управителя за провеждане на извънреден инструктаж.
- Инструкция “Подготовка на работното си място за недопускане на заразяване”.
- Инструкция “Мерки за безопасност при допускане на външни лица”.
- Процедура “Осигуряване на безопасността и здравето на работещите”.
- Информационен материал за “Превантвни мерки относно COVID-19”.
- Създаване на ред за информиране на всички работещи в случай на заболяло лице, с което те са били в контакт.
- План за действие при съмнение от зараза с коронавирус.
- Инструкция при случай на контакт с лице, за което е установено, че е вирусоносител.
- Определяне на ред за почистване и дезинфекциране на работните места и санитарните възли.
- Заповед на управителя за реда на почистване и дезинфекциране на работните места и санитарните възли.
- Въвеждане на плаващо работно време, работно време от дистанция и актуализиране на въведения физиологичен режим на труд и почивка.
- Актализиране на списъка с ЛПС, във връзка със защита от COVID-19.
- Определяне на ред за съхраняване и унищожаване без риск на използваните лични предпазни средства, включително и работното облекло, които са били в контакт с вирусоносител.